HÍREK

MINŐSÉGÜGYI TRENDEK, RENDSZEREK, MÓDSZEREK ÉS MINŐSÉGTECHNIKÁK


Az ISO 9000 ennél több útmutatást tartalmaz. A szervezeti összefüggések és a környezet megértése egy folyamatot képez. Ez a folyamat határozza meg az azokat a tényezőket, amelyek hatással vannak a szervezet céljaira és fenntarthatóságára.

Bővebben: MINŐSÉGÜGYI TRENDEK, RENDSZEREK, MÓDSZEREK ÉS MINŐSÉGTECHNIKÁK

Módszerek és minőségtechnikák


Egyesülni vagy nem egyesülni. Ez belső tényezőként is felfogható. Azonban mindenképpen számos területen befolyásolja a minőségügyi rendszert, mint például a kommunikáció, a tudatosság, a kompetencia és a politika.

Bővebben: Módszerek és minőségtechnikák

Válasz az információs korszak új kihívásaira


Az információrobbanás és az informatika határtalanul gyors fejlődésének korát éljük, ami gyakorlatilag minden tekintetben átalakítja életünket pozitív és negatív irányban egyaránt. 

Bővebben: Válasz az információs korszak új kihívásaira

Elképesztő auditok és a Kano Modell


Hogyan értékelhető a szervezetek minőségügyi audit programjainak teljesítménye egy szabványosított megközelítés és a Kano modell segítségével? Noriaki Kano még az 1980-as években megfogalmazta a mára már közismertté vált teóriáját.

Bővebben: Elképesztő auditok és a Kano Modell

Minőségügyi trendek


Az érdekelt felek igényei és elvárásai. Az ISO 9001:2008 változatban nem került említésre az „érdekelt fél kifejezése. Az ISO 9004:2008 változatban így szerepelt: „Az ISO 9004 szélesebb értelemben koncentrál a minőségmenedzsmentre.

Bővebben: Minőségügyi trendek

Első németországi tapasztalatok az ISO 9001:015 szabványra megvalósult átállás terén


Németországban jelenleg mintegy 55 000 vállalkozás rendelkezik az ISO  9001 szabvány szerinti tanúsítvánnyal, melyek döntő többsége a 2008-as verzió szerinti. Annak ellenére, hogy a német vállalatok képesek lennének a gyors átállásra, 2015-ben csak 7% tervezte az átállását az új verzióra. 

Bővebben: Első németországi tapasztalatok az ISO 9001:015 szabványra megvalósult átállás terén

A „Minőség- és folyamatmenedzser” jövőképe


A minőségbiztosítás (MB) és minőségirányítás (MI) növekvő jelentősége és komplexitása eredményeképpen a minőségmenedzserrel (minőségügyi vezetővel) szemben állított követelmények folyamatosan növekednek. 

Bővebben: A „Minőség- és folyamatmenedzser” jövőképe

A szabályozási környezet fejlődése a szervezeteken belül



A globalizáció előrehaladtával a vállalatok igyekeznek minél szélesebb körben megismertetni termékeiket, ami új kihívások elé állítja a szabályozással foglalkozó külső és belső szakembereket egyaránt. Nem csak globális követelményeket kell ismerniük, de még egy sor egyéb információra is szükség van.

Bővebben: A szabályozási környezet fejlődése a szervezeteken belül

A vezetőkön a világ, pontosabban a szabvány szeme!


Az átdolgozott ISO 9001:2015 szabvány számos fontos újdonságot tartalmaz a legfelső vezetéssel kapcsolatban: nevezetesen, a vezetésről és a minőségmenedzsment rendszer (QMS) iránti elkötelezettségről szól.

Bővebben: A vezetőkön a világ, pontosabban a szabvány szeme!

Minőségirányítási rendszerek bevezetésének tapasztalatai a magyar élelmiszeriparban


Az ISO 22000:2005 szabvány megjelenésével többen annak alkalmazásának rohamos elterjedését vártuk. Erre azonban ez idáig nem került sor. Felmerül a kérdés: szüksége van az élelmiszeriparnak
újabb követelményrendszerre?

Bővebben: Minőségirányítási rendszerek bevezetésének tapasztalatai a magyar élelmiszeriparban

1. oldal / 46