Ha rendelkezik ezekkel a jellemvonásokkal, akkor ön milliomos

Két milliomosokról szóló kiadvány készítéséhez több mint 700 vagyonos emberrel készítettek interjút a szerzők, amikből kiderül, hogy a legtöbb gazdag emberben megvan az alábbi négy jellemvonás.

 

Vállalkozók

Van egy jó üzleti elképzelése? A megvalósítás során a lényeg, hogy a haszon az ön zsebébe vándoroljon, ne a főnöke bukszáját tömje ki! Ehhez persze magabiztosság is kell, hiszen a saját vállalkozások mindössze harmada éli meg a 10 évet, de a gyakorlat azt mutatja, hogy az önbizalom növeli a bevételt. Nem beszélve arról, hogy az embert sokkal inkább kielégíti munkája, ha az saját boldogulását segíti, mintha valaki másét. Felmérések szerint pont két és félszer annyit kell keresni alkalmazottként az azonos elégedettségi szinthez, amit egy független vállalkozó érez.

Stratégiai döntés eredményeként választanak pályát

Nem szenvedély vagy tapasztalat alapján keresik meg foglalkozásuk tárgyát, hanem olyan területen próbálnak meg érvényesülni, ahol piaci rést találnak, és sok pénzt tudnak keresni: ahol nagy a kereslet, de kicsi a kínálat. Ez egyértelműen hangzik, a gyakorlat mégis azt mutatja, hogy a legtöbb vállalkozó nem méri fel kellőképpen a piaci helyzetet. Vannak olyan iparágak, amelyekben 600-szor nagyobb eséllyel válik valaki sikeressé, mint másokban. A legtöbb milliárdos nem különleges találmányok feltalálásával vagy forradalmi megoldásokkal szerezte vagyonát, egyszerűen felmérték a piacokat és a legracionálisabb döntést hozták.

Keményen dolgoznak

A legtöbb vagyonos ember nem a kiváló, briliáns elméjű tanulók közül kerül ki. Ha iskolai éveikről kérdezik őket, általában mind azt mondja, hogy keményen tanultak. Nem véletlen, hogy sokszor inkább a renitens, maga útját járó tinédzserekből lesz gazdag vállalkozó.

Fogukhoz verik a garast

A szerzők által tapasztalt legmeglepőbb, hogy a média által kialakított kép egyáltalán nem felel meg a valóságnak, és nem reprezentatív. A vagyonos emberek többsége nem szórja a pénzt, és nem szereti a fényűző külcsínt: amikor az interjúkat szervezték, igyekeztek a megfelelő miliőt megteremteni a riportalanyoknak, így kibéreltek egy manhattani luxuslakást, összeválogatták a legjobb borokat, háromféle kaviárral és különböző pástétomokkal töltötték fel a bárpultot. A legnagyobb meglepetésükre azonban az alanyok csak sóskekszet ropogtattak, amikor pedig a borokat kínálgatták, az egyikük azzal utasította el, hogy ő sört iszik, abból is csak kétfélét: az ingyensört és a Budweisert.

via Business Insider

Forrás: HVG