Minőségügyi világnap

08

A Minőségügyi Világnap legfontosabb célja, hogy előmozdítsa a minőség iránti elkötelezettséget. Felhívja a figyelmet azokra lehetőségekre, amelyekkel megfelelően kezelhetővé válnak a cégek működési problémái, valamint figyelmeztet azokra a kihívásokra, amelyek hozzájárulnak a piaci és iparági fejlődés lassulásához.

A minőségügyben az egyik legfontosabb dolog, hogy a vállalkozások értéket tudjanak teremteni az ésszerű folyamatok révén, hogy egységes keretrendszerben, hosszú távra tervezett, folyamatosan ellenőrzött működést tudjanak fenntartani, és ezáltal jobb üzleti eredményeket tudjanak elérni.

Ma a minőségügy, vagy minőségirányítás alatt általában egy irányítási rendszer kialakítását, valamely nemzetközi szabvány gyakorlati bevezetését értjük, holott ennél sokkal többről van szó. Az egyik legfontosabb kérdés az, hogy mi alapján dönt a cégvezető, hogy milyen szabvány szerinti irányítási rendszert kell bevezetnie ahhoz, hogy tovább fejlődjön a cége. Birtokában van e azoknak a pontos információknak, ami alapján meghozza ezeket a döntéseket? Szükséges ISO rendszer kialakítása? Ha igen melyik nemzetközi irányelv szerint? Ha nem, akkor milyen más lehetőségek állnak rendelkezésre? Mit kell tenni a tervezett hatékonyság elérése, az ügyfelek és a piac jobb kiszolgálása érdekében?

Nem kérdés, mennyire fontos, hogy hiteles képet kapjanak a vezetők, a tulajdonosok arról, hogy egyáltalán hol tart most a cég a fejlődés útján, milyen változtatásokra, alapelvek betartására van szüksége, és melyekre nincs, hogy egy irányelv milyen módon válik hasznára a vállalkozásnak és mikor nem. Ugyanakkor előfordulhat az is, hogy a cég speciális szerepe miatt, nem feltétlenül csak egy bizonyos szabvány szerinti működés a célra vezető, hanem más megoldási javaslat ésszerű.

Szüksége van a vállalkozásoknak arra, hogy bizonyos életszakaszaiban egy független és átfogó minőségügyi felmérés alapján értékelje működését és álljon rendelkezésre egy olyan döntés előkészítő anyag, amelyből pontosan láthatók azok az irányok, amelyeken el kell indulnia a jobb és minőségi javulás felé.

Kohl Zsuzsanna

Minőségirányítási szakértő

www.kontrolpont.hu

Cikkünket megtekintheti a Piac és Profit oldalán is.