Legyen az ön cége a legjobb

A hatékonyság és a megújulás fontos a vállalat fenntarthatósága szempontjából, és akik kihasználják a lehetőségeket, újítanak, nagy versenyelőnyhöz juthatnak.
De hogyan növelheti egy hazai cég a hatékonyságát? Ezt a témát vizsgálta a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetéstudományi Intézete.

Van megoldás

A kutatás során, amelyre Siemens Zrt. és a Figyelő gazdasági hetilap kérte fel. több mint 25 iparág vezető vállalatának 600 munkatársával, közülük 100 vezetővel készítettek interjút. A vizsgálat eredménye szerint iparágtól függetlenül léteznek olyan megoldások, amelyekkel a hazai cégek növelhetik hatékonyságukat. Az általános, múltbeli jó gyakorlatok helyett a sokszínű egyéni értelmezésnek köszönhetően konkrétumokat is megfogalmaztak.

Milyenek a legjobbak?

A legjobbak versengőek, mert folyamatosan tenni akarnak és csak a csúcsminőséggel elégednek meg. Kitartóak és véghezviszik az elképzeléseiket, ha ehhez nem elegendőek a saját forrásaik, akkor a cél érdekében külső segítséget is igénybe vesznek. Aktívan befolyásolják környezetüket és időben felismerik a változásokat. Szervezetileg is lépést tartanak az újításokkal és a változásokkal. A vizsgált cégek közös vonása, hogy a legjobbak akartak lenni, és mindent ennek rendeltek alá: szervezetet, erőforrást, pénzt. Olyanokat is megvizsgáltak, akiknek nem sikerült elsőre a legjobbnak lenni, de további erőfeszítések árán végül elérték a célt.

A legfontosabb felismerni a saját hiányosságunkat, és változtatni rajta. Nincs ennél nehezebb feladat, viszont elengedhetetlen ahhoz, hogy a cég hatékonyabban működjön. A megkérdezettek közül egy sem mondta, hogy nincsenek lehetőségek a hazai gazdaságban, csak ki kell aknázni őket. Persze vannak csapdahelyzetek, ezek azonban orvosolhatók.

Csapdahelyzetek

A csapatmunka – hogy mindenki tenni akarjon a közös célért – nagyon fontos. A felsővezetőségnek nyitottnak és innovatívnak kell lennie. Sem az újításoktól, sem az alulról érkező ötletektől nem zárkózhat el. Az új technikákat nem elég csupán bevezetni, figyelemmel is kell kísérni, hogy a gyakorlatban hogy működik, milyen hatással van a vállalatra.

Az is csapdahelyzet, hogy a napi munka során a sürgős dolgokkal foglalkozunk és nem a fontosakkal. A felületes tüneti kezelésekkel sok esetben a jövőt áldozzuk fel. A gyors sikereket kergetjük, és nem fordítunk kellő figyelmet a hibák kijavítására. Ezeket a csapdahelyzeteket fel kell ismernünk, majd változtatnunk kell.

A kutatás eredményeit Dr. Szabó Zsolt Roland, a Corvinus Vezetéstudományi Intézetének egyetemi adjunktusa ismertette sajtótájékoztatón. A Siemens elnök-vezérigazgatója, Dale A. Martin pedig kiemelte, hogy a sikeres vállalatoknak eredeti ötletekre és egy jól képzett csapatra van szükségük ahhoz, hogy saját tevékenységüket hatékonyabbá szervezzék. Kiemelte, a Siemens célja, hogy partnereit ebben támogassa, hozzájárulva ezzel a hazai szervezetek és a magyar gazdaság versenyképességének további erősítéséhez.

Cikk forrása: http://www.uzletresz.hu

Kép forrása: http://www.susansolovic.com