Menedzsment, kommunikáció, kapcsolati tőke

think sonNem lehet eleget beszélni a kapcsolati tőke és a jó partneri viszony fontosságáról az üzleti élet vonatkozásában. Míg az előbb az új területek meghódítását, az innovációt segíti elő, a második a folyamatok fenntartását és fejlődését szupportálja.

Alapszabály, hogy a kapcsolati rendszer és a vevőszerzés leghatékonyabb támogatója az ajánlási rendszer. Mind beszállítói, mind megrendelői, vevői oldalon a legjobb ajánlólevél egy elégedett piaci szereplő. Ezért fontos, hogy mindig megbízhatóságot mutassunk. Felmérések bizonyítják, hogy a valamely ISO szabványt használó cégek benyomása az esetek nagy részében jóval kedvezőbb, mint tanúsítvány nélküli társaiké. Miért lehet ez? Egy szabvány kialakítási projektet végigcsináló szervezet belerázódott a keretek közti munkába. A megfelelő szabályok nyújtotta mankókkal így mindenkor nyugodt, hatékony és magabiztos munkavégzést tudnak prezentálni a dolgozókról, akikről sugárzik, hogy ismerik hivatásuk minden csínnyát-bínnyát. Ez a pozitív, rutinos ténykedés mindig meggyőző, legyen szó marketing célú üzemlátogatásokról, partneri meetingek során az irodában tapasztalt munkavégzésről, vagy vevők kiszolgálásáról. Egy kellemes benyomás akkor is felpozícionálja a céget, ha a kommunikátor nem feltétlenül ajánlási céllal mesél a vállalatról.

Tehát ne hagyjuk, hogy munkarendünk bármikor is felborulhasson, mert nem tudhatjuk, hogy egy minimális negatív inger, milyen károkat okozhat üzletünknek. Nem mindegy, hogy ezen hibákat kiszűrő ellenőrzések milyen gyakorisággal és attitűddel fordulnak elő. Nem elég csak az auditokon megmutatni, hogy mire is képes a cég.

diarmuid mc mahon, brian stephens, calor bbq by design partners

Meglévő partnereinket, vevőinket kiemelt odafigyeléssel és egyedi ajánlatokkal győzhetjük meg, bizalmuk nem hiábavaló. Irányítási rendszerünk kiépítésénél, felülvizsgálatánál, külön kitérhetünk ISO szakértőnkkel a beszállítói és ügyfélkör kezelésére. Az eredmények igazolni fogják a szabálykeret szükségességét.
Hasznos lehet lefektetni szabályként, hogy havonta minden valaha volt partner frissítőt kap a cégről és ízelítőt az újdonságokról. A megfelelően megírt irányítási rendszer a szervezet többi része mellett a marketinget is remekül megerősíti, mert reklámtevékenységünket is rendszeres és felügyelt, kiértékelt folyamatban szabad csak gyakorolni.

Interior Design. partner 512x287

Beszámolókból tudjuk, hogy a pozitív arculatot adhat egy imponáló minőségirányítási gyakorlat, amikor is átlagon felüli terméket vagy szolgáltatást tud bemutatni a cég. Vagy egy környezetirányítási tevékenység, mely során nem csak költséghatékony, de környezetbarát megoldásokkal találkozik a látogató egy telephelyen. De a bizalom megszilárdítását eredményezi az is, amikor egy régi vevő valamilyen ügyintézés során, gyors, pontos információkat kap, továbbá adatainak kezelése megfelelő diszkrécióval történik. Ezek és ehhez hasonló gyakorlatok valósíthatóak meg irányítási szabványok használatával.

Képek forrása: http://www.irishdesign2015.ie/ http://www.americanfurniture.com/