Kötelesség beszélgetni a vevővel

Szerző: Piac&Profit.hu

Otthonukban vagy egy már működő szalonba betársulva is végezhetik tevékenységüket a fodrászok. Mint ahogy a többi szolgáltatásjellegű vállalkozás, a hajszobrászkodás is komoly anyagi és energiabefektetést igényel. Kovács Andrea tíz éve gyakorolja hivatását.
A Piac & Profitnak a pálya szépségeiről és nehézségeiről mesélt.
Fodrásznak lenni életforma – vallja nem egy hajszobrász. Nem elég a szakmát az iskolában megtanulni, hanem évtizedekkel az iskolapad elhagyása után is követni kell az új trendeket és szakmai fogásokat. A fodrász akkor tud megélni, ha képes kialakítani egy megbízhatóan stabil vendégkört, ehhez pedig megfelelő kapcsolatépítési és pszichológiai képesség is szükséges.



„Én szerencsés vagyok. Nyolcadik kerületi egyszemélyes szalonomba még azok is visszajárnak hozzám, akik már elköltöztek a környékről. Az igényesebb vendégeknek fontos, hogy a fodrász jól ismerje őket. Tudja, hogy melyik vendégnek mi az igénye. Kinek milyen a hajtípusa, kinek mi áll jól” – mondja Kovács Andrea fodrász a Piac & Profitnak. A harmincas évei elején járó hölgy egyéni vállalkozóként dolgozik. Szerencsésnek mondhatja magát, mert szalonja a saját tulajdona, ezáltal nem kell a havi bérleti díjat kigazdálkodnia. (És online kasszát sem kell vennie – egyelőre.)

A cikk teljes terjedelemben elérhető:
http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/ceghirek/kotelesseg-beszelgetni-a-vevovel/