Valószínűleg az utóbbi 30 évben többet változott a munkaerőpiac, mint előtte bármikor. A technológiafejlődésnek köszönhetően radikálisan megváltozott az, ahogyan szabadidőnket és munkaidőnket töltjük. 1986-ban a Macintosh számítógép még gyerekcipőben járt, a Google nem létezett, a DVD még szintén a jövő zenéje volt.
Az informatikai szupersztráda hatásai a leginkább az IT szektort érintették, de nem meglepő módon a technológiai fejlődés az egész társadalomra meghatározó befolyást gyakorolt. Olyannyira, hogy ma már nem elég jónak lenni egyetlen területen, a technológiai változások ugyanis azt eredményezhetik, hogy az iparág, amiben dolgozunk, teljesen átalakul, és új készségek kerülnek előtérbe, esetleg bizonyos munkakörök feleslegessé válnak.
Ha azon gondolkodunk, hogy mit tanuljunk, vagy milyen irányba képezzük magunkat, érdemes átnéznünk az alábbi szakmákat, melyek létezésével 10-20 évvel ezelőtt még senki sem kalkulált.
1. SEO Specialista (Keresés optimalizáló specialista)
Valószínűleg sokak számára nem világos, hogy mit takar ez a munkakör, melynek angol neve Search Engine Optimization. A szakma az évek alatt kulcsfontosságúvá vált a digitális iparban, az erre a területre szakosodott kolléga azért felelős, hogy az adott vállalat vagy márka jó helyen szerepeljen a keresőprogramokban, és megfelelő találatot adjon ki a számára fontos honlapokon. Ezt kreatív tartalmakkal és informatikai eszközökkel érik el.
2. Táplálkozási szakértő
A diétázás nem újdonság, az étel azonban, amit fogyasztunk, még soha nem kapott akkora figyelmet, mint manapság. Ahogyan egyre jobban figyelünk arra, hogy tiszta, ellenőrzött, az egészségi állapotunknak megfelelő élelmiszereket fogyasszunk, a táplálkozási szakértők szerepe felértékelődött. Az ilyen szakemberek a közösségi oldalaknak köszönhetően jelentős tábort építhetnek ki követőkből, akik nyitottak lesznek a szakértők által ajánlott termékek kipróbálására.
3. Applikáció fejlesztő
Az okostelefonok és tabletek térhódításával végtelen lehetőségek tárultak fel a fejlesztők előtt, akik ontják magukból a különböző applikációkat. Ezek az alkalmazások az okos eszközök motorjai lettek, népszerűségük pedig töretlen. A szakma rengeteg új emberrel bővült, az pedig, hogy kire lesz kereslet, a kreativitáson és a jól eladható ötleteken múlik.
4. Genetikai tanácsadó
A technológia talán az orvostudomány egyik területén sem fejlődött olyan sokat, mint a genetikában, a terület pedig viszonylag hamar az átlagember számára is elérhetővé vált. A genetikai tanácsadás során a szakember olyan rejtett, örökletes betegségekre való hajlamot tár fel, mely adott esetben akár életmentő is lehet, de mindenképpen segítséget nyújt az egyénnek az egészséges életvitel kialakításában.
5. Web analitikus
Weboldalak nem léteztek 1991 előtt, így értelemszerűen ez a szakma is viszonylag új. A céges honlapok látogatottságát, működőképességét és elérhetőségét elemző szakemberek által szolgáltatott adatok a vállalat számára kulcsfontosságúak. A cégek jelenős piaci előnyt és fejlődést érhetnek el, ha ezekre az adatokra is alapoznak, amikor kialakítják a vállalati stratégiát.
6. Közösségi oldal menedzser
Nehéz elképzelni a Facebook, LinkedIn és Twitter előtti időket, hiszen azóta teljes karrierek épültek a közösségi oldalak köré. A social media menedzser feladata, hogy a cég közösségi oldalait kezelje, posztokat tegyen ki, kommunikáljon a felhasználókkal és ezeket az adatokat elemezze és beépítse a vállalat marketingstratégiájába.
7. UX Designer
A név angolul: User Experience Designer, vagyis a felhasználói élményért felelős designer. Ez a munkakör elengedhetetlen ahhoz, hogy mindennapi élményünk a technológiai eszközökkel zökkenőmentes és kellemes legyen. Webshopoknál és interaktív céges honlapoknál a siker záloga lehet a design és az élmény, melynek hatására a felhasználó arról dönt, hogy megvesz-e egy terméket vagy igénybe vesz-e egy szolgáltatást.
forrás:www.profession.hu