
Egy felmérés szerint* majd 50 000 szervezetet érint az ISO 9001:2015-ös verzióra való átállás. Nem kapkodják el az áttérést, ugyanis a standard megjelenése óta az érintett szervezetek 40%-a vezette be az új irányelveket a mindennapi működésbe, annak ellenére, hogy az érintettek fele csak csekély ismerettel rendelkezett az átállás megkezdése előtt.
Bővebben: ÁTÁLLÁS AZ ISO 9001:2015 SZABVÁNYRA
MINŐSÉG - TÉNYEZŐK

Már tudjuk, hogy az ISO 9001: 2015 szabvány szerinti irányítási rendszerszabvány nagyobb összhangot kíván teremteni minőségirányítás és az üzleti folyamatok között. Ez a hangsúly, azaz „a szervezet és összefüggéseinek megértése” nem véletlen, hiszen nem lehet élesen elválasztani az „üzleti sikert” a „minőségtől”.
Bővebben: MINŐSÉG - TÉNYEZŐK
AZ AUDITÁLÁS ALAPELVEI

Az auditálás számos olyan alapelvre épül, amely elősegíti, hogy az audit eredményes és megbízható eszközzé váljon egy cég számára, amely támogatja a menedzsment küldetését és intézkedéseit. Egy audit akkor eredményes, ha információt szolgáltat arról, hogy mit tehet egy szervezet működésének fejlesztése érdekében. Ezeknek az alapelveknek a betartása szükséges ahhoz, hogy megfelelő és elegendő auditkövetkeztetések kerüljenek megfogalmazásra.
Bővebben: AZ AUDITÁLÁS ALAPELVEI
KOCKÁZATÉRTÉKELÉS – ELMÉLETI ÖNELLENŐRZŐ TESZT
| | |