Az információbiztonság megteremtésére szolgáló rendszer bevezetésének szentelt projektet lezárhatjuk ugyan, de a munka soha nem fog igazán véget érni. Ablakon kidobott pénz és idő volt minden, amennyiben nem számolunk a bevezetett rendszer fenntartására szánt energiával.

Ellenőrizd!
Azoknak a kollégáknak, akiknek munkaköri teendői közé tartozik az informatikai és információbiztonsági rendszerek védelme, figyelmeztetés nélkül is minden nap tenniük kell e rendszerek fenntartásáért. Egy megfelelő rendszerbevezetést követően tehát semmi rendkívülit nem kell tennünk, csupán a kialakított folyamatok szerint dolgoznunk. Eleinte természetesen ügyelnünk kell rá, hogy az átállást követően valóban mindenki hozzászokjon a változásokhoz, valamint a bevezetett rendszer működésének, a folyamatok hatékonyságának mutatóit is gyakrabban kell ellenőriznünk.


Mérd!
A bevezetést követően folyamatosan mérésekkel kell alátámasztanunk, hogy a bevezetett rendszer továbbra is kellő biztonságot nyújt. A bevezetett folyamatok működését rendszer szinten és egyes kollégák munkavégzésének szintjén is méréseknek kell alávetni. A méréseket eleinte legalább negyedévenként meg kell ismételni. Ügyeljünk rá, hogy a méréseknek alávetett területeken minél könnyebben meghatározható legyen az esetleges alacsony vagy magas értékek hátterében álló okok összessége.
 


Figyelj a javaslatokra!
Ne ess abba a tipikus hibába, hogy ragaszkodsz a kialakított folyamatokhoz és rendszerhez, akkor is, mikor a tapasztalatok ennek ellentmondanak. Légy nyitott mindig a dolgozók javaslataira, meglátásaira. Bármely beosztott tapasztalhat olyan fontos információbiztonsági szempontból sebezhető területeket, melyekkel a vezetőség nem feltétlenül szembesül. Adjuk meg a lehetőséget arra, hogy ezeknek a problémás területeknek hangot adjanak kollégáink és tanácsaik alapján ne féljünk átalakítani, módosítani a bevezetett rendszert.
 
 
Külső audit!
Habár a külső auditokat többnyire senki sem várja, amennyiben az a megfelelő módon zajlik le, rendkívül hasznos lehet a cég számára. Sok dolgozót egy ilyen esemény képes csak igazán motiválni arra, hogy elvégezzenek számukra kevésbé fontosnak tűnő, ám valójában elengedhetetlen adminisztrációs, dokumentációs tevékenységeket. Az auditok könnyedén rávilágíthatnak a párhuzamos munkavégzésre, a nem hatékony munkafolyamatokra, ezáltal segíti a dolgozók időgazdálkodását és az elvégzett munka minőségét.
 



Vezetői jelentés
Meghatározott időközönként (például negyedévente) vezetői jelentésekkel kell ellenőrizni az információbiztonsági rendszerek működését. A vezetői értekezleteken is érdemes időről időre helyet adni a témának. Az információbiztonságért felelős vezetőnek ezeken a megbeszéléseken prezentálnia kell a mérési eredményeket, külső és belső audit eredményeket, hibaesetek és fenyegetettségek listáját, szükséges vizsgálatokra, illetve változtatásokra tett javaslatokat. A vezetők rendszeres értesítése nélkül a változtatásokhoz szükséges támogatást éppúgy hiába várjuk, mint a kiemelkedő teljesítményért járó elismerést.
 

Minősítő auditok
A minősítő auditok egyszerre szolgálhatják cégünk marketing és minőségügyi érdekeit. Egy-egy ilyen nagy volumenű ellenőrzés óriási motivációt jelenthet minden kollégának, arra vonatkozóan, hogy mindent megtegyenek a folyamatszerű és jól dokumentált működés érdekében. Mindez szinte elenyésző része azonban annak a haszonnak, amit maga az audit hoz magával a problémás területek feltárásával és a megoldási javaslatokkal.
 


Helyesbítő megelőző tevékenységek
A bevezetést követően sem zárhatjuk tehát teljes mértékben le információbiztonsági projektünket. A megfelelő működést folyamatosan ellenőrizni kell, a helyesbítő és megelőző tevékenységek nyomán pedig újabb és újabb változtatásokat kell eszközölni a továbbra is problémás területeken. A projekt akkor sikeres, ha soha sincs igazán vége.

Képek forrása:

http://turtlellc.com

https://s3.amazonaws.com

http://www.k-3teacherresources.com

http://www.rymatechnologies.com/images

http://www.immunize-utah.org

http://www.certifiedtaxcoach.org

http://www.guangdonginspection.com

"Ha valami nem megy, akkor ne mást csinálj, hanem másként"

0-24-ben segítünk

fel1

Tanulj otthonról

Egy kávé mellett! Iratkozz fel e-learning kurzusainkra

Bővebben...
fel2

Ismerj meg módszereket

Javítsd cégedben a működést!

Regisztrálok
kérdezz

Kérdezz, válaszolunk

Ha elakadtál, segítünk! Hívj vagy írj, Ránk számíthatsz!

Kérdésem van
olvass

Olvass tanulmányokat

Ha elakadtál, segítünk! Hívj vagy írj, Ránk számíthatsz!

Érdekel

Bővítsd tudásodat és javítsd cégedben a minőséget!

Iratkozz fel díjmentes tréningünkre és tudj meg többet a minőségirányításról!

TI KÉRDEZTÉTEK

1. Ügyfeleink adatainak kiszivárgása milyen követketményekkel jár?
2. Milyen időtávon jelentkeznek az eredmények?
3. ISO 9001 hogyan tud segíteni a betegjogi perekben?
4. Miért van nagy hangsúly a vezetői felelősségen?
5. Az ISO-tól minden tökéletessé válik majd?

Bővebben...

Tudásközpont

mítoszok

Mítoszok

Amelyekről eddig mást hittél

Tovább
figyel

Jogi előírások

Ezeket kell figyelned

Tovább
jog

Most Te lépsz

Ellenőrizd tudásodat!

Tovább
letöltés

Ingyen letölthető

Segédletek és minták

Tovább
regisztáció

Regisztrálj

És tölts le még több tartalmat!

Tovább
szabványok

Szabványok

És változások

Tovább

Ahol már találkozhattál velünk

Regisztrálj hírlevelünkre

Regisztráció

Kapcsolat

Az ISOSzakértő csapata üdvözöl! Kérlek, vedd fel a kapcsolatot velünk az alábbi elérhetőségek egyikén!