Az irányítási rendszerekre általában "szükséges rossz" - ként tekintenek a cégek. Ha Te is azt tapasztalod, hogy a bevezetett rendszer nem jár azonnali és pozitív hatással, akkor figyelj! Számos oka lehet annak, hogy ez így alakult. Nézzük néhányat belőle!

1. Rossz hozzáállás

Nagy a különbség a "kell" és a "szeretnénk" között.  Még az irányítási rendszer kialakítása előtt tisztázd, hogy hogyan állsz ehhez a kérdéshez és milyen módon kommunikálod ezt a munkatársak felé. A rossz üzenetek és negatív hozzáállás kihat a későbbi működés eredményességére.

2. Nincs megfelelő terv

Épp úgy, mint bármely más projekt esetében, az irányítási rendszereknél is szükség van reális terv kidolgozására ahhoz, hogy az meghozza a várt eredményeket. Amikor egy vállalkozó elindítja saját üzletét, kidolgoz egy részletes üzleti tervet, amiben lépésről lépésre megfogalmazza, mikor, mit és milyen eszközökkel fog véghezvinni annak érdekében, hogy a vállalkozás sikeres legyen és megtérüljön a befektetett tőke és energia. Ez a minőségirányításban és más irányítási rendszerek esetében is így van. A recept pedig egyszerű: egy jól kidolgozott terv nagyobb valószínűséggel vezet sikerhez, mintha csak a lehetőségeket latolgatjuk és az érzéseink után megyünk.

3. Irreális elvárások

"Kell egy minőségirányítási rendszer 3 hónap alatt. Az egész cég ezen fog dolgozni, megírunk egy tucat szabályzatot és a Kézikönyvet. Ennyi az egész! Nem? " NEM! Mielőtt nekilátsz, szükség van a cég módszeres felmérésére ahhoz, hogy képet kapj a jelenlegi helyzetről.  E nélkül nincs reális terv és korrekt rendszerkialakítás. Pláne nem 3 hónap alatt!

4. Vezetői elkötelezettség hiánya 

Az irányítási rendszerszabványok leírják, hogy a felső vezetésnek bizonyítania kell elkötelezettségét a rendszer működtetése és folyamatos fejlesztése mellett. Ehhez nem elég "csak megírni és kifüggeszteni a Politikát".

5. Munka, a megszokott módon

A rutin jó, ha van. Azonban a szabályozások olyan előíró dokumentumok, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni a feladatvégzés során. Hiába aktualizálod a szabályzatokat, ha senki nem használja őket. Ennek az egyik következménye az "utólagos papírozás" és a szabályozások utólagos módosítása lesz. Nem véletlen fogják azt gondolni a cégedben, hogy felesleges papírgyártás folyik.

6. Ügyfelektől érkező visszajelzések hanyagolása

Az elégedett és visszatérő ügyfél minden sikeres vállalkozás szívügye. Az ügyfelek megérdemlik, hogy figyelj rájuk. A minőségirányítási rendszerben a vevői visszajelzések és az ügyfélelégedettség-mérés megmutatja, mennyire jó számukra a terméked vagy a szolgáltatásod. Segít abban, hogy bevond a vevőidet céged működésének javításába, fejlesztésébe. Emiatt nem mindegy, hogy hogyan kéred ki az ügyfeleidtől az információkat és az sem, hogy mihez kezdesz a kapott pozitív és negatív visszajelzésekkel.

 
                                                           
                                                            
                                                                                     

"Ha valami nem megy, akkor ne mást csinálj, hanem másként"

0-24-ben segítünk

fel1

Tanulj otthonról

Egy kávé mellett! Iratkozz fel e-learning kurzusainkra

Bővebben...
fel2

Ismerj meg módszereket

Javítsd cégedben a működést!

Regisztrálok
kérdezz

Kérdezz, válaszolunk

Ha elakadtál, segítünk! Hívj vagy írj, Ránk számíthatsz!

Kérdésem van
olvass

Olvass tanulmányokat

Ha elakadtál, segítünk! Hívj vagy írj, Ránk számíthatsz!

Érdekel

Bővítsd tudásodat és javítsd cégedben a minőséget!

Iratkozz fel díjmentes tréningünkre és tudj meg többet a minőségirányításról!

TI KÉRDEZTÉTEK

1. Ügyfeleink adatainak kiszivárgása milyen követketményekkel jár?
2. Milyen időtávon jelentkeznek az eredmények?
3. ISO 9001 hogyan tud segíteni a betegjogi perekben?
4. Miért van nagy hangsúly a vezetői felelősségen?
5. Az ISO-tól minden tökéletessé válik majd?

Bővebben...

Tudásközpont

mítoszok

Mítoszok

Amelyekről eddig mást hittél

Tovább
figyel

Jogi előírások

Ezeket kell figyelned

Tovább
jog

Most Te lépsz

Ellenőrizd tudásodat!

Tovább
letöltés

Ingyen letölthető

Segédletek és minták

Tovább
regisztáció

Regisztrálj

És tölts le még több tartalmat!

Tovább
szabványok

Szabványok

És változások

Tovább

Ahol már találkozhattál velünk

Regisztrálj hírlevelünkre

Regisztráció

Kapcsolat

Az ISOSzakértő csapata üdvözöl! Kérlek, vedd fel a kapcsolatot velünk az alábbi elérhetőségek egyikén!